Z nowości w POCu mamy dwa kaski i gogle, a w zasadzie szybę, bo rama nie uległa zmianie. Z ochrony mamy unowocześniony system VPD – jest to specjalne tworzywo, które dostosowuję się do kształtu ciała. Jest plastyczne i bez problemu zmienia kształt, ale w momencie uderzenia staję się bardzo twarde.

Zaczynając od kasków to nowością jest model Fornix. Kask ten zdążył już otrzymać nagrodę na targach ISPO za bezpieczeństwo, bardzo dobrą wentylacje oraz jednocześnie niską wagę, gdyż waży tylko 420gr. Jest wykonany w technologii MOLD, co wpływa na jego wagę oraz jest pokryty włóknami aramidowymi , które są stosowane zazwyczaj w modelach z wyższej półki. Dodatkowo ma możliwość dopasowania rozmiaru z tyłu potylicy, regulowaną wentylację oraz z przodu dwa otwory umieszczone nad goglami, które lepiej wentylują gogle, a w związku z tym nie będą parowały. Kask ma miękkie ucho oraz jest dostępny w sześciu kolorach – czarnym, białym, błękitnym, niebieskim i różowym. Jeżeli dobierze się odpowiedni rozmiar to kask nigdzie nie uwiera, jest wygodny, prawie nie czuć go na głowie – to go z pewnością wyróżnia go od innych modeli.

Drugą nowością z serii kasków jest model Skull Comp DH przeznaczony do konkurencji szybkościowych. POC przeprowadził szczegółowe badania i doszedł do wniosków, że kask, żeby był bezpieczny musi być grubszy i być zbudowany z większej ilości tworzywa, które chroni głowę. Wykonano go, więc na bazie kasku Skull Comp, ale powiększono skorupę o mniej więcej centymetr w miejscach okalających głowę, dzięki czemu poprawia on bezpieczeństwo o 20%. Reszta parametrów jest taka sama jak w kasku Skull Comp, czyli posiada plaster miodu i włókna aramidowe. Jest to bardzo bezpieczny kask.

Nowością w goglach jest szyba NXT- fotochromatyczna z polaryzacją. Jest to szyba wentylowana. Nie jest to jednak pełna polaryzacja eliminująca mikro refleksy świetlne, która uniemożliwiłaby widoczność oblodzenia trasy. Wszystko jest wyważone w odpowiednich proporcjach. Polaryzacja jest wtopiona, a nie jest nakładana na szybę, dzięki czemu jest dożywotnia, nie zużyje się lub nie zetrze.

Przechodząc do grupy protective wprowadzono system VPD, czyli specjalne tworzywo, które jest bardzo plastyczne. Układa się pod wpływem temperatury do ciała i nie ogranicza ruchów. Można porównać je z plasteliną. Automatycznie wraca do swojej poprzedniej formy po zakończeniu jazdy. Można je zginać i nic się z nim nie dzieję. Przy uderzeniu czy przy jakimkolwiek upadku robi się twarde, sztywne i zabezpiecza np. w żółwiu – kręgosłup. Z tym samym systemem znajdziemy również pełna zbroję z ochraniaczami na łokcie, ramiona i klatkę piersiową. Dodatkowo poprawiona została wentylacja- powiększono otwory, które lepiej wentylują i nie dopuszczają do przegrzania organizmu. Materiał również został poprawiony i jest bardziej odporny na rozrywanie i zaciąganie.

POC, dzięki swojej niezwykłej kolorystyce i technologii podbił rynek już kilka lat temu. Jest on o wiele bardziej rozpowszechniony za granicą, gdzie można to zauważyć na stokach. W Polsce coraz bardziej przekonuje do siebie klientów, którzy niewątpliwie będą zachwyceni jego wyborem.

Więcej na: http://www.pocsports.com/