Atomic skupił się na stworzeniu nowego sportowego buta i powstało coś tak unikatowego, że firma całkowicie odcina się od poprzedniego modelu. Nadana mu zostaje nazwa REDSTER. Ale to nie jedyna nowość w nowej kolekcji Atomica!

 

Buty występują w dwóch wersjach – World Cup i PRO. Różnią się między sobą szerokością buta; pierwsza z wymienionych ma 95mm szerokości, natomiast druga 98mm. Cechą charakterystyczną tych butów jest carbon, który jest widoczny w tylniej części cholewki, a w rzeczywistości tworzy cały trzon buta. W porównaniu do poprzednich modeli przekonstruowano kształt skorupy, aby część zewnętrzna stała się bardziej charakterystyczna, o ostrych liniach, co dodatkowo udostępniło więcej miejsca na stopę, która automatycznie stoi stabilniej. Jest również zmieniony język - „zrobiono” otwór, który wcześniej zawodnicy sami sobie wycinali, co powodowało, że but lepiej leżał. Skorygowano kąt pomiędzy cholewką, a dolną częścią buta. Celem było to, aby siła i energia przekazywana z nogi na nartę, była przekazywana w odpowiedni sposób i nie rozchodziła się w inne miejsca. Ta zmiana spowodowała przekonstruowanie spodu buta - poszerzono część piętowa, a zwężono przednią, przez co siły są jeszcze lepiej przenoszone na nartę. Kolejną rzeczą zmienioną w tym bucie jest możliwość regulacji cholewki w dwóch płaszczyznach: mamy canting oraz zmianę obrotową. Jest to o tyle przydatne, że możemy dostosować buty do naszej anatomii. Bardzo ciekawą nowością są wymienne wkładki korygujące twardość, które wkłada się zamiennie pod but wewnętrzny. But posiada na stałe zamontowaną wkładkę o twardości średniej w kolorze białym. W zależności od preferencji czy chcemy usztywnić but mocniej, bądź go uelastycznić wkładamy odpowiednią wkładkę. W momencie gdy zawodnicy startują w wielu konkurencjach do tej pory musieli mieć osobne buty do tych szybkościowych i do technicznych. Mając możliwość wymiany wkładek, możemy mieć jednego buta. Czarna wkładka jest do konkurencji technicznych, kiedy but musi być maksymalnie usztywniony, aby czas reakcji był możliwie najkrótszy. Do konkurencji szybkościowych typu zjazd, super gigant, zakładamy żółtą i wtedy but jest elastyczniejszy, co daje możliwość odczuwania nierówności na trasie. W butach World Cup wkładki są w zestawie, natomiast w grupie PRO jest możliwość wymiany, ale trzeba za nie dodatkowo zapłacić. W butach World Cup dodatkowo są blokady klamry: pierwsza przy samym zapięciu, a druga przy ząbkach.

 

W nartach powstała nowa grupa Vantage, która zastąpiła poprzednią Twins. W jej skład wchodzą modele bardzo szerokie, ukierunkowane bardziej na jazdę po świeżym śniegu, ale dobrze radzące sobie również na przygotowanych trasach. Narty skonstruowano na rdzeniu drewnianym z dodatkową wstawką tytanową. W narcie widać rdzeń, który w tym wypadku nie jest prosty tylko przypomina nieco kształtem kręgosłup człowieka, co dodatkowo poprawia jej sprężystość. Model może być w konstrukcji tytanowej lub carbonowej. Narty są przystosowane do wiązań back country i w związku z tym można zamontować również foki, co umożliwi nam wędrówki na dziewicze tereny. Grupa składa się w sumie z 4 modeli męskich o różnych szerokości oraz dwóch modeli damskich.

 

W kaskach mamy nowy system, który polega na wyłożeniu wnętrza specjalnym materiałem o niezwykłych właściwościach pochłaniania energii oraz bardzo dobrą pamięcią kształtu pierwotnego. Dzięki swoim parametrom pozwala on dostosować kask do kształtu głowy oraz jednocześnie pochłania znacząco energię w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia. Jeżeli nastąpi uderzenie to zanim dostanie się ono ze swoja siłą do głowy, zostanie pochłonięte przez ten materiał. Jest to bardzo odczuwalna różnica w porównaniu do klasycznych „pianek”, którymi wyłożone są w większości kaski. W damskich modelach znajdziemy ten system w Affinity, a w męskich - Nomad. Kask ten kosztuję ok. 500zł, więc jak na taką innowacje stosunkowo mało.

 

Atomic pokazuję dosłownie nowe rozwiązania i nie chowa ich do środka narty. Każdy potencjalny odbiorca może zobaczyć z czego dany model jest zbudowany i tak np. w butach mamy carbon, z którego jest zrobiona skorupa; w nartach wkładki Shockilla, które widać w postaci gumowych elementów; w wyższych modelach nart mamy okienka pokazujące jak narta pracuję oraz jak wygląda jej konstrukcja.

 

Całą ofertę Atomica znajdziecie na: http://www.atomic.com/pl-PL.aspx