Nordica w tym sezonie postawiła na wymianę starszych modeli butów na nowe. Powoli żegnamy się z serią Sportmachine - witamy Transfire, a zawodnicy zamieniają Revo na World Cup. Nowości dotyczą zarówno średnio zaawansowanych narciarzy, jak i tych na najwyższym poziomie, dlatego każdy powinien wybrać dla siebie coś odpowiedniego. Dodatkowym plusem jest niewątpliwie kolorystyka, którą Nordica zachwyca już od kilku sezonów.

W ofercie butów Nordica znajdziemy dwa nowe modele freeridowe - Patron i Patron Pro, zachwycający z wyglądu – można go nazwać „Man in Black”, gdyż jest cały czarny, tylko z dyskretnym logiem firmy i nazwą modelu. Skorupa jest w pełni zapożyczona z buta Dobermannn o twardości 130. Model różni się jednak butem wewnętrznym, który jest wykończony skórą; jest też bardziej miękki oraz posiada wkładkę dual density, czyli o podwójnej gęstości, gdzie górna jej część dodaje sztywności poprzecznej, a dolna jest amortyzatorem. Bardzo dobrze sprawdza się ona podczas jazdy w głębokim śniegu, gdzie w momencie gdy skaczemy i może nas wbić w puch, to but dobrze amortyzuję. Ten system był już stosowany w serii Hell & Back Hike z grupy AllMountain i bardzo dobrze się sprawdził. Są to sztywne buty, najbardziej uniwersalne z całej kolekcji, które z pewnością przypasują instruktorom nauki jazdy, gdyż są bardzo dobrze wyposażone. Możemy wybierać pomiędzy twardością 100 do 125, dodatkowo mamy wkładkę amortyzującą, system Ski/Walk oraz możliwość przystosowania ich do nart skitourowych. Obsługa jest bardzo prosta - wystarczy założyć foki i już możemy podejść w dziewiczy teren, potem zapiąć klamrę, zdjąć foki i już jesteśmy gotowi do jazdy. Te linie to kontynuacja z poprzedniego sezonu, ale jest bardzo znacząca zmiana- skorupa jest wykonana ze specjalistycznego włókna, co sprawia, że buty są 20/25% lżejsze niż standardowo.

Całkowitą nowością jest linia Transfire zastępującą linie SportMachine, która będzie sukcesywnie wypierana z kolekcji. Jest to linia bardzo dobrze znana klientom, z przeznaczeniem dla średnio zaawansowanych narciarzy i do takiego też klienta jest przygotowana linia Transfire. Różnice są widoczne na pierwszy rzut oka, gdyż dostrzegamy tylko trzy klamry. Środkowa klamra jest umiejscowiona pod kątem 45stopni, co zapewnia nam optymalne trzymanie piety. Skorupa buta jest wykonana z trzech osobnych elementów: dół, góra i język, dzięki czemu dużo łatwiej wkłada nam się stopę do buta. Konstrukcja jest bardzo podobna do linii Fire Arrow, czyli butów dla bardzo zaawansowanych narciarzy. Wszystkie te modele maja specjalny system, który umożliwia zmianę profilu cholewki. Za pomocą imbusa przekręcamy dwie śruby, które rozszerzają cholewkę w taki sposób, aby zrobić je bardziej wygodnymi dla narciarzy, którzy mają tzw. szeroka płytkę. Drugim bardzo pozytywnym skutkiem zmiany cholewki jest wymuszenie na narciarzu odpowiedniego kąta pochylenia pozycji. Buty są przeznaczone dla średnio zaawansowanych narciarzy, którzy jeszcze doskonalą swoje umiejętności i dzięki temu zmiennemu profilowi cholewki możemy zniwelować jeden z najczęstszych błędów w technice, czyli „siadanie na tyłach”.

Bardzo ciekawy i innowacyjny system DPC zastosowany w poprzednim sezonie, zastępuję w Nordica flex indeks. System to trzy parametry, które określają w precyzyjny sposób poziom sztywności butów narciarskich. Pierwszy z nich to sztywność, która jest mierzona w niutonometrach; im większa, tym większa ilość siły jest przenoszona na narty. Drugi parametr to progresywność, czyli jak mocno but się usztywnia wraz z ugięciem np. równa dwa oznacza, że but usztywnia się dwukrotnie w stosunku do początkowej wartości. Ostatni parametr to sprężystość, czyli jak szybko but odzyskuję swoją pierwotną pozycję zaczynając od maksymalnego odchylenia. Buty Transfire mają wszystkie tą samą wartość sprężystości określaną jako M, czyli rozmiar medium – średni. Modele typu Fire Arrow maja wysoką, a Dobermann bardzo wysoką sprężystość. Im narciarz jeździ lepiej to szybciej wykonuję skręty, dlatego też but powinien pomagać w przechodzeniu ze skrętu w skręt, czyli oddawać tę energię i powracać szybko do pozycji neutralnej.

 

Całą ofertę butów Nordica znajdziecie na: http://www.nordica.com/polska/