Targi ISPO w Monachium po raz kolejny były tętniącym życiem miejscem spotkania tysięcy handlowców, producentów i dziennikarzy. Wśród nich znalazła się także liczna reprezentacja producentów nart, którzy zaprezentowali tam swoje nowości na kolejny sezon. Dzięki temu mogliśmy przyjrzeć się, jakich trendów w budowie nart możemy wkrótce oczekiwać.

1. Producenci w zimie 2016/17 stawiają głównie na zmniejszenie wagi przy zachowaniu niezmienionych parametrów jednych nart. Oszczędności na wadze uzyskuje się poprzez odchudzony rdzeń, zmniejszenie ilości materiału na czubach i tyłach nart, zastosowanie tytanowych wzmocnień, karbonowych rurek wewnątrz drewnianego rdzenia.  Salomon, Atomic, Völkl, K2, Elan, Head i inne marki wykazują się wyjątkową kreatywnością w zakresie zmniejszania wagi poszczególnych nowych modeli. Producenci sięgają po nowe materiały: włókna z lnu, konopii a nawet bazaltu w połączeniu ze stosowanym już wcześniej karbonem i tytanem mają zadbać o nadanie narcie odpowiedniej stabilności i lekkości.

2. Nie wystarczy stosowanie nowoczesnych technologii. Ich użytek staje się ważnym elementem strategii sprzedaży. Jednak aby tak było nowinki w budowie muszą być widoczne dla klientów. Dlatego coraz częściej design podporządkowany jest temu zadaniu. Poszczególne jego elementy mają sprawić, że klienci na pierwszy rzut oka będą mogli zobaczyć zastosowane w budowie narty

3. Narty turowe to już nie sezonowy trend, lecz stały element asortymentu większości marek. Tej zimy, z uwagi na niedobór śniegu w niektórych rejonach, dynamika wzrostu tego segmentu pewnie będzie nieco mniejsza niż w poprzednich sezonach, ale producenci stawiają na jego rozwój w przyszłości, gdyż skituring staje się coraz bardziej formą fitnessu i turystyki, a samo zjeżdżanie na nartach ma  drugorzędne znaczenie.

4. Damskie modele nart przeżywają prawdziwy renesans: cieszcie się dziewczyny – najbliższy sezon przyniesie dla Was mnóstwo nowych nart, zarówno do jazdy na przygotowanych trasach, jak i nart freestylowych, turowych i freeride’owych. Najwięcej nowych modeli pojawi się w popularnym segmencie niezbyt wymagających nart karvingowych.