Polish

Nowe inwestycje: Lech-Zürs łączy się z Sankt Anton

15. lipiec 2015 | Tomasz Wojciechowski

Nowinki z regionów Tyrol, Vorarlberg

Ośrodki w tym artykule: Lech Zürs am Arlberg, St. Anton am Arlberg, Kappl

Na czerwono zaznaczyliśmy, jak mniej więcej wyglądać będzie przebieg nowych kolejek linowych, które mają połączyć oba ośrodki.

Na czerwono zaznaczyliśmy, jak mniej więcej wyglądać będzie przebieg nowych kolejek linowych, które mają połączyć oba ośrodki.

Władze dały zielone światło dla megainwestycji, która połączyć ma prestiżowy ośrodek narciarski Lech-Zürs w Vorarlbergu z leżącym już w Tyrolu renomowanym Sankt Anton. Projekt, którego realizacja będzie kosztować około 40 milionów euro, ma być gotowy za dwa lata.  

W ramach inwestycji powstać mają cztery kolejki linowe: Zürs – stacja pośrednia (1875m długości), stacja pośrednia – Trittkopf (990m), stacja pośrednia – Alpe Rauz (1650m) i Alpe Rauz – Albona (2060m). To dobra wiadomość dla narciarzy, choć przy okazji nie powstanie ani kilometr nowych tras. System wyciągów będzie bowiem alternatywą dla dojazdu samochodem lub autobusem, na które na razie skazani są narciarze chcący pośmigać po drugiej stronie przełęczy Arlberg. Mimo że Sankt Anton i Lech-Zürs od dawna połączone są wspólnym skipassem, do tej pory nie ma bezpośredniego połączenia między tymi ośrodkami. Pardon, jest jedno, ale tylko w stronę doliny Lech i dostępne wyłącznie dla najbardziej doświadczonych narciarzy – chodzi o zjazd freeridowy na północnym zboczu Vallugi.

Inwestycję krytykują oczywiście ekolodzy, wskazując, że budowa kolejek linowych będzie miała niszczący wpływ na krajobraz. Zwolennicy projektu podkreślają, że dzięki temu połączeniu będzie można zlikwidować 140 kursów między Sankt Anton a Lechem, które każdego dnia w sezonie wykonują autobusy zanieczyszczając przy tym środowisko.

To kolejna tego typu inwestycja w tym regionie.  W sezonie 2013/14 biegnąca niemal poziomo kolejka linowa Auenfeld-Jet połączyła w jeden organizm oddalone od siebie o 2 kilometry ośrodki narciarskie Lech-Zürs i sąsiednią stację Warth-Schröcken.

Ale to też nie koniec pomysłów na połączenia Arlbergu z sąsiadami. Jeszcze tego lata rozstrzygnąć mają się losy planowanej już od lat budowy kolejek linowych, które miałyby spiąć w jeden organizm część ośrodka narciarskiego w Sankt Anton na Rendlu z leżącym w dolinie Paznaun sąsiadem słynnego Ischgl – Kappl. Damy Wam znać, jak tylko coś się w tej sprawie wyjaśni.

Rendl   - © Good music and delicious food

Rendl

Prawa autorskie: Good music and delicious food

Reklama

Dokąd na narty - przewodnik po najlepszych ośrodkach narciarskich

Reklama

Reklama