Polish

Na przełęczy Arlberg powstanie największy połączony region narciarski Austrii [wizualizacje]

19. luty 2016 | Skiinfo/Tomasz Wojciechowski

Nowinki z regionów Arlberg, Vorarlberg

Ośrodki w tym artykule: Lech Zürs am Arlberg, St. Anton am Arlberg, Warth - Schröcken

Na przełęczy Arlberg powstanie największy połączony region narciarski Austrii [wizualizacje]- ©Ski Arlberg

Mapka tras Ski Arlberg na sezon 2016/17

Prawa autorskie: Ski Arlberg

W lipcu ubiegłego roku informowaliśmy, że renomowane ośrodki Lech/Zürs i Sankt Anton leżące po obu stronach przełęczy Arlberg mają zostać połączone nową gondolą. Otrzymaliśmy teraz potwierdzenie, że zaplanowany termin nie jest zagrożony  i inwestycja warta 45 milionów euro zostanie ukończona już w sezonie 2016/17. Dzięki temu powstanie największy połączony region narciarski w Austrii liczący 305km tras i 87 wyciągów i kolei linowych.

Video

Po co ta budowa?

Lech/Zürs i Sankt Anton od lat połączone są wspólnym skipassem. Po co więc ta kosztowna inwestycja? Wszystko dla komfortu narciarzy i ochrony środowiska. Na razie by przedostać się z jednej strony przełęczy na drugą trzeba korzystać z dość uciążliwego połączenia autobusowego. Chyba, że jest się doświadczonym freeriderem – wtedy można skorzystać z wariantu zjazdu poza trasą na północnym zboczu Vallugi. Jak policzono, dzięki uruchomieniu połączenia będzie można zlikwidować 120 kursów między Sankt Anton a Lechem, które każdego dnia w sezonie wykonują autobusy zanieczyszczając przy tym środowisko.

„Run of Fame“

Po udostępnieniu nowego połączenia wytyczona zostanie nowa narciarska runda o nazwie „Run of Fame“, której trasa przebiegać będzie od Warth, przez Lech Zürs aż po stoki Rendla w Sankt Anton i z powrotem. Trasę będzie można zacząć w zasadzie w dowolnym miejscu a jej pokonanie przeciętnemu narciarzowi zajmie prawie cały dzień. Po drodze do przebycia będzie 65km zjazdów i niewiarygodne 18.000 m różnicy wysokości – w dodatku ani przez moment nie będzie trzeba jechać dwa razy tą samą trasą.

Run of Fame - 65km i 18.000m różnicy wysokości  - © Ski Arlberg

Run of Fame - 65km i 18.000m różnicy wysokości

Prawa autorskie: Ski Arlberg

Nowe gondole

Najważniejszym elementem projektu jest budowa nowej gondoli Flexenbahn, która w połowie będzie własnością Stubner Fremdenverkehrs-GmbH oraz Ski Zürs AG. Będzie to jednolinowa kolej licząca 47 komfortowo wyposażonych 10-osobowych wagoników. Panoramiczne szyby zapewnią zapierające dech w piersiach widoki na dolinę Klostertal, przełęcz Arlberg i bajkowe Sankt Chrstoph. Pokonanie 562m wysokości i prawie 1800m odległości trwać ma około 6 minut. W ciągu godziny gondolka będzie mogła przetransportować 2400 osób.  

Ale Flexenbahn to nie jedyny element tego złożonego projektu. W jego skład wchodzą także budowane również na sezon 2016/17 nowe kolejki Trittkopfbahn I i II oraz Albonabahn II. Jadąc z Zürs w kierunku Sankt Anton narciarze będą korzystać z Trittkopfbahn I, by dostać się do stacji przesiadkowej. Tutaj będą mogli zdecydować, czy udadzą się do stacji górnej kolejki Trittkopfbahn II czy też zjadą gondolą Flexenbahn w dół do Alpe Rauz w ośrodku Stuben. Jak już informowaliśmy wcześniej, przy okazji budowy nowych kolejek linowych nie zostanie oddany do dyspozycji narciarzy jeden kilometr tras.

Kliknij w grafikę, żeby zobaczyć ją całą

Planowane kolejki łączące ośrodki Lech/Zürs i Sankt Anton  - © Ski Arlberg

Planowane kolejki łączące ośrodki Lech/Zürs i Sankt Anton

Prawa autorskie: Ski Arlberg

ZOBACZ WIZUALIZACJE NOWYCH GONDOLI W ARLBERGU  

Galeria zdjęć

 Połączenie Lech/Zürs i Sankt Anton [wizualizacje]  - © Ski Arlberg
 Połączenie Lech/Zürs i Sankt Anton [wizualizacje]  - © Ski Arlberg
 Połączenie Lech/Zürs i Sankt Anton [wizualizacje]  - © Ski Arlberg
 Połączenie Lech/Zürs i Sankt Anton [wizualizacje]  - © Ski Arlberg

Zobacz wszystkie

Dane techniczne:

Flexenbahn
Początek budowy: wiosna 2016
Planowane otwarcie: zima 2016/17
Długość: 1,8 km
Wysokość, stacja dolna: 1.665 m
Wysokość, stacja górna: 2.227 m
Różnica wysokości: 562 m
Przepustowość: 2.400 osób na godzinę
Właściciel: Flexenbahn GmbH

 

Trittkopfbahn I
Początek budowy: wiosna 2016
Planowane otwarcie: zima 2016/17
Długość: 1,9 km

Wysokość, stacja dolna: 1.724 m
Wysokość, stacja górna: 2.227 m

Różnica wysokości: 503 m
Przepustowość: 2.400 osób na godzinę
Właściciel: Ski Zürs AG

 

Trittkopfbahn II
Początek budowy: wiosna 2016
Planowane otwarcie: zima 2016/17
Długość: 0,9 km
Wysokość, stacja dolna: 2.227 m
Wysokość, stacja górna: 2.420 m 


Różnica wysokości: 193 m
Przepustowość: 1.200 osób na godzinę
Właściciel: Ski Zürs AG

 

Albonabahn II
Początek budowy: wiosna 2016
Planowane otwarcie: zima 2016/17
Długość: 2 km
Wysokość, stacja dolna: 1.642 m
Wysokość, stacja górna: 2.320 m 


Różnica wysokości: 678 m
Przepustowość: 2.000 osób na godzinę
Właściciel: Stubner Fremdenverkehrs-GmbH

To nie koniec inwestycji

Jak informowaliśmy w grudniu, właściwy urząd w Tyrolu zdecydował, że nie ma przeszkód środowiskowych dla budowy kolei linowej, która ma połączyć teren narciarski Rendl w Sankt Anton am Arlberg z położonym w dolinie Paznaun Kappl – czytaj więcej na ten temat >>>

 

Reklama

Reklama

Reklama