Polish

Nowe koleje linowe w Alpach: ośrodki narciarskie stawiają na większy komfort i przepustowość

27. czerwiec 2016 | Skiinfo

Nowinki z regionów Szwajcaria, Austria, Tyrol

Ośrodki w tym artykule: Zell am See - Schmittenhöhe, Zermatt, Davos Klosters, Ischgl

Nowa kanapa Flimjochbahn w Ischgl

Nowa kanapa Flimjochbahn w Ischgl

Prawa autorskie: TVB Paznaun - Ischgl

W kolejnym sezonie zimowym 2016/17 ośrodki narciarskie przygotowują dla narciarzy i snowboarderów wiele nowości. Już teraz przedstawiamy wam kilka inwestycji, które mają zostać oddane do dyspozycji w tym roku na Schmittenhöhe w Zell am See, w Ischgl, Zermatt i Davos-Klosters. 

Nowa kolejka linowa zellamseeXpress sprawi, że znów otwarta zostanie jedna za starych tras narciarskich w Zell am See, która funkcjonowała w tym popularnym ośrodku narciarskim w latach 1930-1980 a od zimy 2014/15 na odcinku do Vielhofen funkcjonowała jako szlak narciarski (chroniony przed lawinami, ale nie preparowany). Nowa 10-osobowa gondola kursować będzie ze stacji pośredniej powyżej Vielhofen do stacji górnej położonej na Salersbachköpfl na wysokości1.920 m. Tutaj od tej zimy rozpoczynać się będzie czerwona, preparowana trasa narciarska o długości3,3 km.

Ponadto latem 2017 kolejka Areitbahn ma zostać przebudowana na 10-osobową gondolę. Nowa inwestycja ma byc oddana do użytku w sezonie 2017/18. Areitbahn jest najważniejszą kolejką wwożącą narciarzy w centrum ośrodka narciarskiego (obsługuje połowę pierwszych wjazdów).

Nowa gondola zellamseeXpress  - © Schmittenhöhe

Nowa gondola zellamseeXpress

Prawa autorskie: Schmittenhöhe

Nowoczesna 8-osobowa kanapa w Ischgl
Także Ischgl planuje na te sezon kolejną inwestycyjną nowość. Stary 4-osobowy wyciąg krzesełkowy Flimjochbahn z 1993 roku, wiodący z położonego w centrum austriackiej części terenów narciarskich Idaplu na przełęcz Flimjoch na wysokości 2.752m, ma już za sobą 30 milionów przejazdów i zostanie zastąpiony przez nowoczesną 8-osobową kanapę. Prace budowlane rozpoczęły się już w maju od demontażu starego wyciągu. Przy modernizacji zoptymalizowana zostanie przede wszystkim górna stacja, tak aby zapewnić bezpieczeństwo także w warunkach silniejszego wiatru. Strefa wysiadania zostanie obudowana i zależnie od kierunku wiatru otwierane będzie inne wyjście dla narciarzy. Ponadto po raz pierwszy na świecie zastosowane zostanie takie rozwiązanie, że dziewiąta podpora wyciągu Höllbodenbahn będzie jednocześnie pełnić rolę trzeciej podpory kanapy Flimjochbahn. W ciągu godziny przez tę podporę przemieszczać się będzie mogło łącznie do 6.900 narciarzy korzystających z obu wyciągów krzesełkowych. W tym sezonie Ischgl planuje także całkowitą wymianę systemu informacyjnego – pojawią się nowe tablice z mapkami terenu narciarskiego i nowe punkty orientacyjne.

Nowy wyciąg krzesełkowy w Zermatt
Także w Zermatt, gdzie na nartach szusować można przez okrągły rok, w sezonie 2016/17 pojawi się nowa kanapa. Prace nad nowym 6-osobowym wyciągiem krzesełkowym z Gant na Blauherd ruszyły tu w maju. Nowa inwestycja ma zastąpić starą gondolkę z 1971 r. i zwiększyć przepustowość w tym rejonie z 1000 do 1800 osób na godzinę.

Pierwsza w Szwajcarii 6-osobowa kanapa dla dzieci i niepełnosprawnych na Madrisę
Także słynne Davos-Klosters planuje na nowy sezon 2016/17 szereg nowości. Powstaje tu obecnie pierwsza w Szwajcarii 6-osobowa kanapa przystosowana do bezpiecznego przewożenia dzieci i osób niepełnosprawnych wyposażona we w pełni z  automatyzowany system otwierania i zamykania poręczy zabezpieczającej oraz komfortowe, podgrzewane siedziska i osłonę przed wiatrem. Kanapa ta w 7 minut przewiezie narciarzy na Schaffürggli. Na dwóch trasach narciarskich wzdłuż nowego wyciągu rozmieszczony zostanie także nowoczesny system naśnieżania.

Ultranowoczesna kanapa na Madrisę w Davos-Klosters  - © Davos Klosters

Ultranowoczesna kanapa na Madrisę w Davos-Klosters

Prawa autorskie: Davos Klosters

Przed startem sezonu zimowego spodziewajcie się na naszych stronach kolejnych newsów o inwestycjach w ośrodkach narciarskich!

Reklama

Reklama

Reklama