Operatorzy ośrodków narciarskich  we włoskim regionie Dolomiti Superski przygotowali na sezon 2017/18 mnóstwo nowości: nowe wyciągi i koleje linowe, nowe i zoptymalizowane trasy, wydajne systemy naśnieżania i inne zmiany, które mają zwiększyć frajdę narciarzy przyjeżdżających tu na urlop. Łącznie inwestycje pochłonęły w tym roku około 90 milionów euro. Oto szczegółowe zestawienie nowości:  

CORTINA D’AMPEZZO

 

Cortina d'Ampezzo

Poszerzenie trasy Faloria na odcinku A (pomiędzy schroniskiem Faloria a Pian Girilada). Powierzchnia trasy zwiększona o 1500 m2.

 

Nowa trasa Scoiattolo (obsługiwana przez kanapę Bigontina). długość:  905 m, różnica wysokości: 238 m, średnie nachylenie: 27%, maksymalne nachylenie: 55%, kolor: czarna

 

 

KRONPLATZ

 

St. Vigil in Enneberg

Rozbudowa systemu naśnieżania i wzmocnienie zasięgu sygnału WiFi w kabinach gondoli Miara

Rozszerzenie trasy Erta w odcinku środkowym

Olang

Rozbudowa systemu naśnieżania

Bruneck

4-osobowa kanapa Sonne została zastąpiona nowym 6-osobowym wyciągiem krzesełkowym. Przepustowość: 2200 – 2600 osób/h. Wzmocnienie systemu naśnieżania na trasie o tej samej nazwie.

 

Korekta ukształtowania stoku w rejonie snowparku Belvedere, dzięki czemu potrzeba będzie mniej śniegu do uruchomienia parku.

 

Renowacja górnej stacji starej kolei linowej na Kronplatz, przekształcenie w muzeum “Photo Mountain Art”- otwarcie: grudzień 2018.

 

 

ALTA BADIA

 

San Cassiano

4-osobowa kanapa Biok została zastąpiona nowym 6-osobowym wyciągiem krzesełkowym. Przepustowość: 2800 osób/h. 

Poszerzenie górnego odcinka trasy Piz Sorega B

 

Poszerzenie końcowego odcinka trasy  La Brancia

 

Rozbudowa systemu naśnieżania

Colfosco

Trasa Frara: budowa tunelu pod drogą krajową 243 w kierunku Grödner Joch.

 

 

VAL GARDENA/SEISER ALM

 

Val Gardena

4-osobowa kanapa Piz Seteur została zastąpiona przez 10-osobową gondolę ze stacją pośrednią. Projektantem trzech stacji kolejki jest studio Perathoner Architects, natomiast gondolki z podgrzewanymi siedziskami powstały w studiu  Pininfarina. To najnowocześniejsza kolej kabinowa we Włoszech o najwyższej przepustowości 3.500 osób/h.

 

Rozbudowa systemu naśnieżania w rejonie Sellajoch przy kanapie Sasso Levante.

 

Zwiększenie przepustowości kanapy Sasso Levante z 2.200 do 2.600 osób/h.

 

Poszerzenie i wyrównanie profilu trasy Col Raiser wraz z rozbudową systemu naśnieżania.

 

Budowa na Secedzie podziemnego zbiornika na wodę służącą do sztucznego naśnieżania o pojemności 5.000 m3

 

Wyciąg Furdenan w St. Ulrich zostanie zastąpiony przez nowy wyciąg dłuższy o 100 m.

 

Odnowienie krzesełek kanapy Costabella w Wolkenstein

 

 

Seiser Alm

Rozbudowa systemu naśnieżania przy kanapie Spitzbühl  

 

 

VAL DI FASSA/CAREZZA

 

Col Rodella

Rozbudowa systemu naśnieżania

Belvedere

Rozbudowa systemu naśnieżania

Ciampedie

Die beiden 2er-Sessellifte Vajolet 1 und Vajolet 2 werden durch zwei 4er-Sessellifte mit Glaskuppel auf der selben Linie ersetzt.

Der Sessellift Vajolet 1 erhält eine Förderleistung von 1500 Personen/h, der Vajolet 2 hingegen 1800 Personen/h.

Die Skipiste Vajolet 2 wird im Endbereich neu gestaltet.

Durch die Lifterneuerung ist der Aufstieg ohne Skier auch ab Pera di Fassa möglich.

Rozbudowa systemu naśnieżania im gesamten Skigebiet, speziell aber auf der Piste Vajolet 2.

Buffaure

Poszerzenie zjazdu do doliny “Panorama” .

 

Korekta trasy Valvacin.

 

Rozbudowa systemu naśnieżania

Ciampac

Kanapa “Alba – Ciampac” została zastąpiona przez 10-osobową gondolę najnowszej generacji..

 

2-osobowy wyciąg krzesełkowy “Roseal” został zastąpiony przez 4-osobową kanapę.

 

Kanapa 4-osobowa  “Ciampac. – Sella Brunech” została skrócona do obecnej stacji pośredniej.

 

 

ARABBA/MARMOLADA

 

Arabba

4-osobowa kanapa “Fodom” została zastąpiona przez nową 10-osobową gondolę. Przepustowość: 2800 osób/h. 

 

Nowa, łatwa trasa z górnej stacji gondoli Portados do dolnej stacji kanapy Carpazza (wzdłuż przebiegu starej trasy Alpenrose Alta)

 

Poszerzenie trasy Nr. 13 (połączenie Ornella – Sourasas) z budową systemu naśnieżania

Marmolada

Marmolada: dwie 40-osobowe windy osobowe ułatwiające dostęp do górnej stacji kolejki.

 

 

DREI ZINNEN DOLOMITEN

 

Drei Zinnen Dolomiten

Wyciąg Trenker w Toblach zastąpiony przez nową konstrukcję

Poszerzenie i korekta profilu pobliskiej trasy

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

 

 

VAL DI FIEMME/OBEREGGEN

 

Val di Fiemme

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

Obereggen

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

 

 

S. MARTINO DI CASTROZZA/ ROLLE PASS

 

San Martino di Castrozza

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

 

 

EISACKTAL

 

Meransen

Nowy tor saneczkowy w Meransen

 

 

 

ALPE LUSIA/SAN PELLEGRINO

 

Alpe Lusia

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

San Pellegrino

Przebudowa początkowego fragmentu trasy Volata na Col Margherita

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim

 

 

CIVETTA

 

Alleghe/Zoldo/Selva di

Cadore

Rozbudowa systemu naśnieżania w całym ośrodku narciarskim