Goście osady Hochsölden w sezonie zimowym 2019/20 skorzystają z nowoczesnej kolei linowej. Kolejki górskie Sölden planują budowę 10-osobowej gondoli, która zastąpi dotychczasowy dwuosobowy wyciąg krzesełkowy.

Większy komfort podczas jazdy

Hochsölden jest bardzo popularne wśród narciarzy dysponujących grubszym portfelem, a to za sprawą lokalizacji bezpośrednio przy stokach narciarskich. W najbliższej przyszłości będzie jeszcze wygodniej, ponieważ istniejąca kolej krzesełkowa z 1986 roku zostanie zastąpiona przez nowoczesną kolej gondolową wyprodukowaną przez lidera rynku firmę Doppelmayr.  Kolei będzie miała 23 gondolki a jej przepustowość wyniesie 1330 osób na godzinę. Z dolnej stacji pasażerowie dotrą w rejon Giggijocha w czasie krótszym niż sześć minut. Istniejąca trasa o długości 1,2 km pozostanie prawie niezmieniona.

Bezpośrednie połączenie

- Dla turystów w Hochsölden obecne połączenie jest już przestarzałe. Projekt umożliwi także osobom, które nie są narciarzami, bezpośredni transfer na Giggijoch. Kolejka gondolowa zapewni też wygodny i bezpieczny transport na teren narciarski dzieciom i początkującym - mówi Helmut Kuprian, dyrektor techniczny Bergbahnen Sölden. Koszt iwestycji wyniesie 10 milionów euro. - Szczególnie jesienią i wiosną do Hochsölden nie zawsze można dotrzeć na nartach. Dzięki nowej gondoli ta  hotelowa dzielnica Sölden przybliży się jeszcze bardziej do terenu narciarskiego - mówi Kuprian. Kolejne zalety to ochrona przed wiatrem i warunkami pogodowymi  oraz pozbawiony barier dostęp dla osób niepełnosprawnych. Położenie budynków stacji zmieni się tylko na górze. Górna stacja przeniesiona będzie w przyszłości w pobliże restauracji Giggijoch. Ze względu na koszty wysiadanie będzie możliwe tylko podczas jazdy do góry.

Pięć miesięcy budowy

Harmonogram realizacji projektu jest napięty. Pod koniec sezonu zimowego rozpocznie się demontaż starej infrastruktury. Uruchomienie nowej kolei zaplanowano na początek grudnia 2019 roku. Ponadto projekt zakłada poszerzenie trasy narciarskiej w przy dolnej stacji, aby w ten sposób zlikwidować dotychczasowe wąskie gardło.

Dane techniczne kolei linowej Hochsölden

położenie dolnej stacji

1.933 m

położenie stacji pośredniej

2.090 m

położenie górnej stacji

2.287 m

długość

1.197 m

przewyższenie

353 m

prędkość jazdy

5,0 m/s

przepustowość

1.330 osób/h

czas jazdy

5,76 minut

liczba kabin

23

długość liny

2.455 m