Skiinfo używa plików cookie w celu optymizacji naszej strony i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki te pomagają nam i naszym partnerom lepiej zrozumieć Wasz sposób korzystania z naszego portalu i wyświetlać Wam odpowiednie reklamy. Klikając "Akceptuję" wyrażasz zgodę na użycie przez nas plików cookie i zarządzanie przez nas zebranymi danymi. Więcej informacji i możliwość indywidualnego dopasowania ustawień dla plików cookie znajdziesz w Polityce prywatności: Polityka prywatności
Ok
Polish

Szczyrk inwestuje kolejne miliony: nowości na sezon 2018/19

30. październik 2018 | Skiinfo

Nowinki z regionów Śląskie, Szczyrk

Ośrodki w tym artykule: Szczyrk Mountain Resort, Szczyrk - Skrzyczne / COS

Szczyrk inwestuje kolejne miliony: nowości na sezon 2018/19- ©Szczyrk Mountain Resort

Nowa mapka tras narciarskich w Szczyrku - nowości sezonu 2018/19 zostały oznakowane

Prawa autorskie: Szczyrk Mountain Resort

Od ubiegłego sezonu zimowego w Szczyrku trwa rewolucja. Słowacy z firmy Tatry Mountain Resorts, a.s. (TMR), która kupiła Szczyrkowski Ośrodek Narciarski, obiecali, że przeobrażą ten skansen w nowoczesną stację narciarską. Po fali ogromnych inwestycji w ubiegłym sezonie i tej zimy w Szczyrku czeka na narciarzy sporo nowości, które znacząco poprawią komfort szusowania w ośrodku.


Ostateczne połączenie Skrzycznego z Czyrną

Najważniejsza nowość to pełne połączenie Szczyrk Mountain Resort z Centralnym Ośrodkiem Sportu. Do tej pory bez przeszkód można było poruszać się tylko od strony Skrzycznego w kierunku Czyrnej. Powrót był możliwy jedynie busem. Teraz dzięki nowej kanapie firmy Leitner o przepustowości 2000 osób na godzinę – z Hali Skrzyczeńskiej w kierunku Skrzycznego – możliwy będzie ruch w obie strony. Jest to najdłuższa kolej linowa w Szczyrk Mountain Resort - 1690 m. To także najwyżej położona kolej w tym ośrodku. Górna jej stacja zlokalizowana jest na Zbójnickiej Kopie - 1205 m npm. Oprócz nowej kanapy przejazd w kierunku COS umożliwi nowa niebieska trasa „Zbójnicka” o długości 700m, która łączy trasę 3c z Ondraszkiem.

 

Szczyrk walczy z wiatrem

Przy dolnej stacji kolei gondolowej na Małe Skrzyczne powstał orczyk, który ma wspomagać pracę ośrodka w razie silnego wiatru. Będzie on wwoził narciarzy do trasy nr 3 na Zwalisku a następnie do Czyrnej na orczyki na Halę Skrzyczeńską. Sporo zainwestowano także w rozwiązania przeciwwiatrowe – zarówno specjalne osłony przy górnych stacjach kolei linowych i system stabilizacji gondoli i kanap (tzw. banany), jak i elektroniczny system monitorowania położenia liny CPS, który w razie silnego wiatru automatycznie zmniejszy prędkość wyciągu, ale to maszynista będzie ostatecznie decydował, czy wyciąg należy zatrzymać. W minionym sezonie wiatr był prawdziwą zmorą dla operatora stacji i narciarzy. Z powodu zbyt mocnego wiatru kolejki linowe były wyłączone aż przez 8 dni. Dzięki nowym inwestycjom jest szansa, że w tym roku to się już nie powtórzy.

 

Nowy profil tras

Część tras została gruntownie odmieniona. Trasa 3a w kierunku Hali Skrzyczeńskiej została przebudowana i otrzymała nowy profil. Poszerzono również trasę 2 - Świerkową, która teraz stanie się prawdziwą panoramiczną nartostradą o szerokości nawet 50 m. Nowy profil uzyskała także trasa 3B z Kopy na Halę – jest to teraz szeroka trasa o łagodnym spadku, wprost wymarzona dla początkujących. Zmodyfikowane zostały także fragmenty profili tras 1 i 3 oraz 10.

 

Galeria zdjęć

Nowa mapka tras narciarskich w Szczyrku - nowości sezonu 2018/19 zostały oznakowane - © Szczyrk Mountain Resort
Kanapa Leitner na Zbójnickiej Kopie - © TMR
Szczyrk - Hala Skrzyczeńska: kanapy nowej kolejki czekają na zawieszenie - © TMR
Szczyrk - Hala Skrzyczeńska - © TMR

Zobacz wszystkie

Wydajniejszy system naśnieżania

Słowacy już w ubiegłym roku sporo zainwestowali w naśnieżanie – w sezonie niestety okazało się, że przy niesprzyjających warunkach zewnętrznych system nie jest na tyle wydajny, by naśnieżyć trasy w odpowiednim czasie. Dzięki najnowszym inwestycjom, a zwłaszcza dodatkowym pompom i kompresorom, problemy z naśnieżaniem mają już się nie powtórzyć. System wzbogacił się także o kilkadziesiąt nowych lanc i armat. Sztuczne naśnieżanie będzie teraz możliwe również na trasach 2, 8 z Wierchu Pośredniego i na łączniku 8a.

 

Co jeszcze nowego?

Ciekawą innowacją jest wdrożenie systemu nawigacji satelitarnej Laica, w który wyposażone są nowe ratraki. System ten pozwala dokładnie monitorować grubość pokrywy śnieżnej na trasach z dokładnością do kilku centymetrów. Ponadto w rejonie Szczyrk-Gondola wymieniono nawierzchnię na dwóch dużych parkingach. W Czyrnej powstała szkółka narciarska Maxiland wyposażona w dwa wyciągi taśmowe dla najmłodszych adeptów narciarstwa. Rozszerzeniu uległa także oferta gastronomiczna – narciarze mają do dyspozycji nowe restauracje: Grill, Apres-ski Solisko, Freebox bar na Hali Skrzyczeńskiej oraz Bistro Czyrna.

Zobacz także:

- mapka tras (powiększana)

- cennik skipassów

- Wasze opinie o ośrodku

- prognoza śniegu dla Szczyrku

 

Czytaj więcej:

Szczyrk Mountain Resort: inwestycje kosztowały już ponad 30 mln euro >>>

 

Reklama

Reklama

Reklama